Måndagens

Har ju inte skrivit om måndagens ridpass så jag tänkte göra det nu.
Jag fick såklart rida min älskling Barberini. Känner att det känns helt bra nu, har fått en fin kontakt.
Så jag gjorde i ordning plutten, gosade lite och sen gick vi ned.
Han var lite seg i starten men bara man driver på med skänklarna så lyssnar han jättefint.
Han behöver lite hjälp med att komma igång. Han var jättebra hela passet och jag kände att min handställning var bra och hållningen var ganska bra. Det kändes toppen. Och övningen gick också bra, vi hade öppna och det enda svåra där är att få honom att gå fram.alltså han går ju fram men man måste vara på honom lite. Och sen att inte falla ut mot väggen. Aa det är jättesvårt att förklara haha men så var det iaf.
Plutten fyllde år så efteråt gav jag honom massa morötter som hans uppfödare hade varit där med dagen innan.
Älskade häst!
/Mikkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0