Gårdagens ridpass

Kom ganska sent till stallet igår men det var ändå skönt för då hade jag ingen tid att passa sen efteråt. Jag red på ängen som vanligt på onsdagar och jag började med att jobba honom ordentligt i skritten. Han blev så sjukt fin då! Jobbade mycket på olika volter hela passet i alla gångarter sen och han var jätte fin då också. Men plötsligt så tog han inte galoppen i något utav varven så jag tänkte att jag gör lite tempoväxlingar istället för att få honom lite mer lyhörd. Men han lyssnade inte efter det heller så då jobbade jag honom lite till i traven bara innan jag gick ut på vägen för att kolla om det var nått fel. Och mycket riktigt så kände jag att han haltade lite då. Kan ha varit en snöstylta, men han hade dragit av sig skon tidigare så det kan ha varit att han va lite öm också. Men jag var ändå nöjd med passet! Sen la jag in nytt spån åt honom så nu har han det fint och fräscht! Och Mirran sötisen ligger och sover när vi kom in haha.
/Amanda

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3297488/images/2012/pic_189726380.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0