Gårdagens ridpass

Jahapp då sitter jag i bilen på väg upp till morfar och mormor i Umeå. Vi är framme om ungefär 9 timmar.. Sen på söndag åker vi till Hemavan för att åka skidor!
Men om igår då.. Har ju aldrig ridit Mange och Lillen förut så det var tur att jag han rida en häst medans det var ljust i alla fall. Red Lillen då tillsammans med Ida som red Mirran. Visste ju redan från början att Lillen är väldigt het. Så jag började direkt med att öka och minska skritten och göra massa halter för att få honom att lyssna. Men sen när vi kom till ängen så var han sjukt stark ändå och ville bara springa! Så jag fick jobba honom jätte mycket i traven så att han inte bara skulle springa på. Men sen när Ida började galoppera så vart det omöjligt att hålla honom. Så han började galoppera fast jag höll i honom som fan. Så det vart massa luftsprång hit och dit och någon mini stegring. Men jag satt kvar som vanligt ;) valde att inte ens ta någon galopp på honom då det var första gången för oss tillsammans och då skulle ju han vinna och fortsätta testa mig i fortsättningen. Men det gick helt okej i alla fall tycker jag eftersom han inte skenade iväg som han hade gjort med en annan tjej dagen innan!

Sen var det Manges tur. Han är så himla gosig, snäll och säker i allt man gör med honom. Han var svår att få i en ordentlig form men han lyssnade jätte bra på när jag gjorde öka och minska osv. Så honom tog jag en galopp på i mörkret på ängen. Jätte skön och mjuk galopp hade han!
Kom inte hem förns åtta sen eftersom jag var tvungen att fixa åt båda hästarna efteråt.
Men det ska bli kul att fortsätta rida dom när jag kommer hem! :)
/Amanda

Mange är den mörka och Lillen den ljusa med bläs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0