Gårdagens ridpass

Fick sluta tidigare i skolan igår som tur var, för då han jag till stallet lite fortare också så jag slapp komma hem vid halv 10 liksom.. Men Ridpasset gick väl sådär igår faktiskt. Red på ängen idag också men eftersom det är så öppet där så blåste det sjukt mycket. Så både Amadeus och jag fick lite halv flipp.. Mina kinder frös verkligen sönder och han va tittig och började bocka och sprang bara i väg. med andra ord så lyssnade han inte alls. Men när jag började jobba honom så gick det lite bättre. Han kom ner i en fin form men så fort jag bad om mer eller när det började blåsa hårdare så slog han bara upp huvudet. Ganska konstigt för så har han aldrig gjort förut. Men jag jobbade honom i trav och galopp på några volter och sen fick det faktiskt räcka. En sak som var lite skum var att det kändes aldrig som att han landade i steget. Det var ungefär som om vi svävade, så det kändes jätte konstigt för mig och jag visste aldrig vart jag hade honom. Men i helgen går det nog bättre för du kan jag ju rida när det är ljust också! Får se om pappa följer med då också.
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0