Isigt ridtur!

Idag när jag kom till stallet så kunde jag knappt ta in hästarna från hagen för att det var glansis exakt överallt! Men det funkade att rida hyffsat i alla fall eftersom han är broddad. Red i skogen och fick försöka hålla mig på en liten kant av snö nästan hela vägen. Efter att tag gick det bättre så då tog jag en lång härlig galopp! Och samma på tillbaka vägen. I båda de branta uppförsbackarna fick han trava också så han var faktiskt svettig efteråt! Ida har bytt bett till honom också, till ett vanligt tre delat från ett stångbett, tror jag att det var. Han lyssnade fint på det tycker jag! Så jag hoppas att vi fortsätter rida honom på det.
/Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0