Panik i stallet!

Den var en minst sagt galen dag i stallet idag. När jag gjort iordning Amadeus och ridit ut så skulle jag möta mamma, Pernilla och hundarna i skogen. Men det gick typ inte att dom gick där för det var massa irriterade skidåkare som bara var otrevliga. Men jag tänkte att jag skiter i det och tar en annan väg. Men såklart så kommer det skidåkare där också, och Amadeus tyckte inte dom var sådär jätte roliga så jag red tillbaka och ut mot ängen istället. Då skulle mamma ta lite fina kort på oss i solen också! Så när jag är på väg ner till ängen så kommer en traktor och plogar. Och han vägrar att ta upp plogen eller sakta ner så Amadeus fick lite smått panik och började galoppera där ifrån. Så när den åkt förbi så försökte vi igen! Och precis när jag kommit ner på ängen så ringer Vickan och säger att Mange (en annan häst) har hoppat ur sin box och är lös uppe i Raksta! Och ingen annan var i stallet för dom var och tävlade. Så mamma hinner fota några kort innan jag får trava hela vägen tillbaka och bara slänga in honom i boxen för att sen gå ut och leta efter Mange. Som tur är så står han på volten! Så jag slapp i alla fall jaga häst över hela Raksta. Tror inte att han hoppat ur boxen som tur var utan att han fått upp dörren på nått konstigt sätt. Sen fixade jag klart med Amadeus och sen åkte jag hem och sprang!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0