Presentation Amanda

Jag heter då alltså Amanda, är 16 år och som Mikkan skrev går jag på Djurgymnasiet i liljeholmen med inriktning på djursjukvård. Jag trivs verkligen där och undervisningen är grym! Kan också berätta att jag faktiskt träffade min pojkvän där för några månader sen. Fast han går i en annan klass då. Han är verkligen världens finaste och jag är för en gångs skull lycklig!

Men om vi inte ska prata skola nu då! På fritiden är jag mycket med min hund Tyra. Hon är 13 månader och en blandras, 75% Border Collie 12,5% Labrador och 12,5% Golden retriver. Småtränar bara med henne just nu men i vår ska det bli ändring på det! Ska gå en vallkurs med henne och förhoppningsvis också fortsätta valla med henne efter det. Sen ska jag försöka gå en apporteringskurs eller någon lydnadskurs också!
Jag är också ganska ofta i stallet där jag är medryttare på en Knabstrupper som är 14 år och heter Amadeus. Han är verkligen en sjukt fin häst och har tävlat både i dressyr och hoppning på elit nivå! Utöver alla djur jag umgås med så är jag med mina fina vänner och jag älskar även att träna, så som löpning och styrka.
Som person är jag nog oftast ganska glad och positiv, åtminstonde utåt sett. Jag är en tjej med mycket åsikter och blandar ofta in mina känslor i saker och ting. Jag är en sån människa som brinner för att "förändra"- ute i världen, i mitt sociala liv och inte minst hos djur som har det dåligt.
Efter skolan hade jag tänkt mig att direkt gå ut i arbetslivet och helst jobba på en djurklinik, eller det jag mest skulle vilja göra är att ta hand om problem hundar då det är ett brinnande intresse. Senare i livet hade jag tänkt att plugga upp mina betyg och sen ska jag söka till polishögskolan! Polis är något jag absolut kommer att bli, har velat bli det enda sen jag var 10 år och jag tänker fortsätta att hålla det målet jag satt upp för mig själv!
Min Tyra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0