Amadeus min prins

Äntligen har vi börjat sätta igång pållen nu! När jag kom dit var det mulet men när jag skulle ut och Rida började det såklart att spöregna..
Ridpasset gick i alla fall bra. Började mjukt med att inte kräva någon form eller hårdare arbete utav honom, utan gjorde bara volter, bytte varv och lite tempoväxlingar. När han började frusta så krävde jag en lägre form och jobbade i små volter. Gjorde även lite skänkelvikningar. Traven fick bli ett varv och sedan skritt igen, några gången innan jag travade en lite längre stund.
Hela passet kändes bra! Han bjöd till fint och var inte jätte pigg fast han har stått så länge. Fin häst!
Jag var blöt enda in till trosorna efter haha, och Amadeus var rätt blöt han med..
/Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0