Metakolintest

Idag har jag gjort metakolintest.
Det har med min allergi att göra och då fick jag andas in något ämne.
Det här ämnet gjorde att min hals svullande igen eller vad man ska säga.
Jag kunde inte andas så bra.
Det var inte lika obehagligt som jag trodde det skulle vara att göra själva testet.
Testet går ut på att man sitter med nypa för näsan och sen andas man i en sak så att man
bara får den där "dåliga luften".
Sen ska de se hur man reagerar på ämnet och så får man mäta utandningen genom att
blåsa på en sak.
Jättesvårt att förklara menmen.
Sen fick jag andas in ventolin i 5 min som är luftrörsvidgande.
Jag fick världens hjärtklappning och det var inte så att jag blev rädd men det
var ingen härlig känsla om man säger så.
Darrade och kunde typ inte gå fastän jag suttit stilla i typ en kvart efteråt.
Sen när jag var tillbaks i skolan hade jag fortfarande hjärtklappning men efter nån halvtimme slutade det
och då blev jag heeeelt slut.
Som att kroppen hade sprungit ett maraton liksom.
Fy!
Tortyr säger jag.
Nu är det över iallafall.
/Mikkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0