Om mitt lilla ridpass

Det gick jättebra i stallet.
Jag fick Barberini som förra gången.
Han är väldigt lätt att forma men svår att få in bakbenen på.
Så jag jobbade rätt mycket med halvhalter osv för att få in dem.
I vänster varvet där han var stark var det dessutom lite svårt på volten
för den blev bara mindre och mindre.
Så jag fick ständigt jobba med skänkeln och flytta ut honom.
Vi hade bakdelsvändningar och galoppfattningar, vändningarna gick inte så jättebra
med tanke på bakbenen som måste in, men galoppfattningarna gick helt ok.
Det som är grejen med Barberini är att han blir så sur när någon kommer för nära
bakom. Å då slickar han öronen bakåt och sparkar.
Men det gick jättebra tycker jag, sitsen kändes bra hela tiden.
Jag red utan jacka för det var så varmt.
Sååååååå myyyyys!
/Mikkan


Kommentarer
Postat av: linora

Fin blogg!

Allt bra med dig? :D

2012-03-12 @ 20:53:38
URL: http://linoraas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0