Ridpassen

Orkade uppriktigt sagt inte skriva igår om ridpasset jag red när Mikkan var med. För när vi kom hem så käkade vi och sen blev det till att dunka lite musik samtidigt som vi pluggade. Fast egentligen är det inte så mycket att skriva om, för det gick knappt att rida eftersom det är så hårt i marken nu. Så synd att vi inte har något ridhus där ute! Men men det är väl bara att anpassa sig. Men jag jobbade honom på en liten volt på ängen i alla fall, travade lite och tog en kort galopp i båda varven. Men han var sjukt pigg/busig/nervös, då han kickade och bockade i galoppfattningarna. Och sen helt plötsligt så kunde han bara dra upp huvudet och springa iväg. Haha knäpp hästen!
Idag blev det bara en skön skritt runda då jag hade ganska brottom hem för att plugga, plus marken då.. Men red barbacka idag för att variera mig lite! Varmt och skönt om rumpan ;) Han verkade faktiskt uppskatta det också att bara få lunka fram i mörkret lite. Mys!
Nu har jag faktiskt pluggat! Skrivit en del på engelska som ska in på Måndag. ORKAR INTE alla jävla prov och skit till nästa vecka.. Damp, blä, bajs..
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0