Stallet

Sitter i stallet nu och väntar på att mamma ska komma och hämta mig. Amadeus är fortfarande halt så det går ju inte att rida. Men som tur är så ska hovslagaren kolla på honom snart. Så jag tig in båda hästarna och sen började jag rykta honom med ryktstenen, och jävlar vad han fäller! Han behövde verkligen bli av med lite hår stackarn. Han svettas väl nästan ihjäl där under täcket. Vi myste en lång stund och jag tror han uppskattade det eftersom han inte får någon motion just nu. Sen stretchade jag honom också, och det såg ut som om han tyckte om när jag stretchade ryggen bäst, han stog och blundade hela tiden typ! Men nu hoppas jag verkligen att han blir bra snart så jag kan börja rida nu när det är varmare.
/Amanda

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0